Węgierskie Smaki - BOGRACZ

by - 11:25

Tym razem zainspirowała mnie mama do zrobienia węgierskiego bograczu. Smacznie, pysznie i pożywnie. Dobre danie jednogarnkowe, spokojnie na dwa dni.




SKŁADNIKI:

- łopatka wieprzowa bez kości
- marchewka 
(wg uznania, ja użyłam 3szt)
- olej
 (użyłam kujawskiego z czosnkiem)
- 2 przeciery pomidorowe
- 1 papryka świeża czerwona
- 1 cebula
- ziemniaki
- sól 
(użyłam zmiękczającej mięso oraz morska z pieprzem Kamis)
- pieprz czosnkowy (Kamis)
- 3 kostki rosołowe
- czosnek w proszku (Kamis)
- majeranek i bazylia 
(odrobine do smaku)
- czerwona papryka w proszku

LANE CIASTO
- 2 jajka
- 4 łyżki mąki

Jajka rozbijamy do salaterki lub szklanki.
Dodajemy 4 łyżki mąki.
Mieszamy do uzyskania w miarę gładkiej masy.
Jeśli będzie za gęsta dolewamy troszkę wody i mieszamy znów.
Masę wlewamy na gotujący się bogracz.


Na rozgrzany olej wrzucamy mięso pokrojone w kostkę, cebule oraz paprykę
dodajemy czerwoną paprykę w proszku,dodajemy startą marchewkę i przesmażamy aż mięso będzie w miarę miękkie,dodajemy bulionu tyle ile chcemy mieć zupy, po 15 minutach dodajemy 2 słoiczki przecieru, majeranek, bazylie, czosnek, pieprz i sól,  po ok 10 minutach dodajemy pokrojone w kostkę ziemniaki, w między czasie przygotowujemy sobie ciasto na kluski (przepis powyżej)Dodajemy bardzo powoli ciasto aby uformowały się kluseczki, gotujemy do momentu aż ziemniaki będą miękkie. 











Bon Appetite!!!

You May Also Like

1 komentarze

https://www.instagram.com/cookbookbyfaye/