Smaki Meksyku czyli Chili Con Carne

by - 08:48

W ten weekend odwiedziła nas Magda. Postanowiłam upichcić coś dobrego, a że smaki Meksyku są moją ulubioną kuchnią, pomyślałam że czas na zapoczątkowanie kuchni meksykańskiej na moim blogu.
 Na początek Chili Con Carne.


CO KUPIĆ: 

  • 25 dkg mielonego mięsa wieprzowo-wołowego lub z łopatki
  • 2 łyżki oliwy z oliwek 
  • 1 puszka czerwonej fasoli 
  • 2 papryczki chili, posiekane w kosteczkę
  • 1 puszka pomidorów pokrojonych, bez skórki 
  • 2 średnie cebule, pokrojone w kosteczkę
  • 3 posiekane ząbki czosnku
  • 150 ml wody lub bulionu 
  • 1 duża papryka, pokrojona w kosteczkę 
  • 1 łyżeczka oregano Kamis
  • 1/2 łyżeczki pieprzu cayenne Kamis
  • sól do smaku Kamis
  • ryż długoziarnisty

Przygotowanie:
Cebule kroimy i szklimy na oliwie. Czosnek siekamy i dodajemy razem z oregano do cebuli. Po minucie smażenia dodajemy mielone mięso. Smażymy na wolnym ogniu, aż mięso zmieni kolor. Wlewamy na patelnię pomidory z zalewą oraz bulion. Doprawiamy papryczką chili, solą i pieprzem cayenne Kamis. Dusimy na małym ogniu 20 min. Paprykę kroimy, dodajemy do całości. Gotujemy następne 5 min. Przekładamy odsączoną z zalewy czerwoną fasolę, i gotujemy na małym ogniu ok. 4 min, mieszamy delikatnie. W między czasie gotujemy ryż, ok. 15 min. Gotowe danie podajemy na talerzu.

Podanie:
Serwujemy z podgrzanymi na suchej patelni plackami tortilli lub z ryżem. Ja podałam z ryżem.









¡buen provecho

You May Also Like

1 komentarze

https://www.instagram.com/cookbookbyfaye/